smaljii :)

Har bestämt oss för att lära er lite om "smileysarnas" betydelse.

:) - Betyder oftast att personen i fråga är på ett ganska "ok" humör, men kan även betyda "jag är okej men vill inte snacka om det", annars är det också en användbar smiley när du pratar med folk du inte känner så väl.

:D - Oj, denna person är på bra humör! Skriver man denna smiley upprepade gånger så är det ett tecken på att man är väldigt välmående, glad och kanske även lite upphetsad.

;) - Kan i många fall vara en mycket flörtig smiley, men den kan också betyda något i stil med "du vet ;)" 

:O - Används för att uttrycka förvåning eller chock... "VA, ÄRU SERIÖS!?!?".

:P - Ska först nämnas att det är en väldigt irriterande smiley då den skrivs annat än på Msn. Den används mest när man inte har något annat att skriva, och när man är relativt nautral. Kan i speciella fall även vara ett snällt "back off".

(H) - Ger känslan av att man softar, chillar, relaxar och är allmänt laidback. En del använder den också när de berättar något som de är stolta över.

:@ - Arg, helt enkelt. Kanske när man snackar skit om någon, och vill uttrycka hur starka aggressiva känslor man känner gentemot personen i fråga.

:S - Va? Vem har sagt det? Vad menar du? Irriterat förvånad, eller bara irriterad över att man inte förstår hur fan människan vid den andra skärmen tänker. Öh, va?

:$ - Nu blev det pinsamt... Skrivs när man skäms över något man gjort eller sagt, men också när man "spelar" generad. Exempel: "Du är snygg :$", som är en standardfras hos killar på msn. Hehe.

:( - Ledsen helt enkelt. En smiley som uttrycker sin sårbarhet och visar att man inte alls mår bra, och att det har hänt något relativt allvarligt. Används av en person som behöver tröstas (och få lite uppmärksamhet...)!

:'( - "Åh, mitt liv suger, tyck synd om mig, jag behöver uppmärksamhet, buhuu", ungefär. Används oftast inte av personer med seriösa bekymmer, utan av fjortisar som tror att de är vid livets ände, eller av folk som driver.

:| - Åh, nej! Eller ett ledset "Va?". Lite småchockad.

(A) - Hihi, jag är jäääätteoskyldig hihihi. Eller när man efter mycket om och men vågar be någon om något och det är mycket begärt. Kan också bara flörtig, och används på samma sätt som ":$" av Msn-killar.

(L) - Ett hjärta som betyder mycket mer än ett vanligt "<3", och som visar uppskattning, och att man tycker om personen man skriver det till. I löööv jo!


Har du problem med att välja smiley, eller behöver hjälp med att analysera en, så kan du skicka iväg ett mail till [email protected], eller skriva en kommentar.


Kommentarer
Postat av: :O

ni är så bra.. :O:O

hur kan ni??

NI ÄR SÅ JÄVLA BRAAA!!!!

ni är mina idoooooler!!!!!!!!<333333333

jag blir kär :$

får jag det?

2009-11-26 @ 11:27:39
Postat av: bjarnes brudar

man tackar ;)

2009-11-26 @ 11:38:03
Postat av: :)

naww

2009-11-26 @ 11:48:57
Postat av: Jocke

Hahahaha den var fan bra!:D

2009-11-26 @ 17:08:45
Postat av: bjarnes brudar

tack :DDD

2009-11-26 @ 23:41:22
Postat av: lina

Ger känslan av att softar, chillar, relaxar och är allmänt laidback



Kan i speciella även vara ett snällt "back off".



vet inte om jag har fel, men det lät lite konstigt tkr jag ;p

2009-11-27 @ 17:42:54
Postat av: elin

haha speciella FALL ska det stå

2009-11-27 @ 19:30:06
Postat av: Anonym

hahaha (y)

2009-11-29 @ 14:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0